czwartek, 10 maja 2018

TŁUMACZENIE Luis Fonsi z dumą reprezentuję muzykę latynoską na rozdaniu nagród Grammy (Billboard)


Rozmawiając z dziennikarką Billboard Chelseą Briggs na czerwonym dywanie, podczas gali Clive Davis' Pre-Grammy w sobotę (27 stycznia), Luis Fonsi opowiadał o sukcesie "Despacito", współpracy z Justinem Bieberem, Demi Lovato i zamiłowaniu do Cardi B.

Fonsi mówi: "Jestem taki dumny z tego, że mogę reprezentować muzykę latynoską i sprawiać, by świat trochę śpiewał i tańczył, a także śpiewał po hiszpańsku".

Wypowiada się również o ogromnym sukcesie "Despacito", które spędziło szesnaście tygodni na szczycie rankingu Billboard Hot 100. Dodaje, że to otworzyło drzwi nie tylko dla niego, ale i dla muzyki latynoskiej: "Ta piosenka nigdy nie miała być crossoverowym nagraniem, to miała być po prostu kolejna, hiszpańska piosenka", przyznaje Fonsi. "Robię to od dwudziestu lat, piszę piosenki od dwudziestu lat i to była piosenka, która pewnego ranka urodziła się w mojej gitarze, a ja współpracowałem z niesamowitymi ludźmi; Daddy Yankee, cztery miesiące po wydaniu piosenki i z artystą, który nazywa się Justin Bieber. On [Justin Bieber dop. tłum.] był specjalnym dodatkiem, otworzył wiele drzwi i ludzie, którzy normalnie nie słuchali hiszpańskiej muzyki, zaczęli ją włączać, bo to taki rozpoznawalny głos, dlatego jestem bardzo wdzięczny, że byli zaangażowani".

Na temat współpracy z anglojęzycznymi artystami, Fonsi wspomina o swoim kawałku z udziałem Demi Lovato, “Échame la Culpa”, który jest absolutnym numerem jeden w rankingu Latin Airplay: "Jestem szczęśliwy, że mogę współpracować z różnymi, niesamowitymi artystami, słyszeć ludzi takich jak Justin, jak Demi, którzy śpiewają po hiszpańsku. Potrafię śpiewać również po angielsku, jestem z Portoryko, ale większość mojego życia mieszkałem w Stanach Zjednoczonych. Tutaj chodzi o łączenie się i mieszanie języków. I robienie dobrej muzyki".

Fonsi rozmawia także o Cardi B: "Absolutnie kocham Cardi B", mówi. "Kocham "Bodak Yellow" [piosenka Cardi B dop. tłum.] Nagrania, liczby, tygodnie, to wszystko jest oczywiście zabawne, ale to nie sport, to nie konkurs, to po prostu muzyka i świętowanie, więc jestem szczęśliwy z tego, czego dokonała w tym roku. To było niesamowite. Mam nadzieję, że pobije kolejny rekord".

TŁUMACZENIE: OLA
ŹRÓDŁO ZDJĘĆ: STARS ONLINE
ARTYKUŁ: BILLBOARD